donderdag 22 oktober 2009

Danielle Overgaag - Oerlemans maakt armbandje voor Pink Ribbon


Door het speciale roze armbandje te kopen, dat is ontworpen door Daniëlle Oerlemans, steun je de strijd tegen borstkanker. Maar dat is niet het enige modeaccessoire dat je dit jaar tijdens Borstkankermaand, oktober 2009, kunt kopen. Zo steunt Didi het initiatief met de verkoop van een speciale sjaal.

In oktober 2009 is het weer Borstkankermaand, een periode waarin extra geld wordt ingezameld voor de bestrijding van borstkanker en bewustwording wordt vergroot van het vroegtijdig signaleren van de ziekte.

Net als vorig jaar verkoopt Pink Ribbon een armbandje waarvan de opbrengst ten goede komt aan wetenschappelijk onderzoek voor een betere behandeling van borstkanker. Nadat Estelle Gullit vorig jaar 170.000 euro inzamelde, is dit jaar Daniëlle Oerlemans als ambassadeur actief. Zij promoot de verkoop van het roze accessoire, dat voor drie euro te koop is.

Verschillende Nederlandse modemerken steunen het goede doel. Didi zamelt bijvoorbeeld voor de tweede keer geld in voor KWF Kankerbestrijding. Dit jaar met de verkoop van een katoen-zijden sjaal, die natuurlijk een roze accent heeft. De sjaal kost twintig euro, waarvan de helft gedoneerd wordt aan Pink Ribbon.

Ook Manfield doet mee aan de acties voor Pink Ribbon en wel met de lancering van een speciale peep toe pump. Daarnaast doneren onder andere Joline Jolink, Baggy Bash, Ten Cate, Sapph, Pure & Timeless en wehkamp delen van hun omzet aan het goede doel. Alle reden dus om in oktober flink te gaan modeshoppen. Allemaal kopen dus dat armbandje van Daniëlle Oerlemans!


donderdag 1 oktober 2009

Danielle Overgaag - Oerlemans dacht niet lang na over armbandje voor borstkankermaand


Daniëlle Oerlemans - Overgaag hoefde niet lang na te denken over het ontwerp van haar liefdadigheidsarmbandje. De televisievrouw ontwierp het roze armbandje ter gelegenheid van de borstkankermaand.

Daniëlle Oerlemans - Overgaag nam het stokje over van haar vriendin Estelle Gullit. "Ik heb het met alle liefde willen doen. Om zoveel mogelijk geld op te halen zodat we meer onderzoek kunnen doen naar borstkanker." Gullit haalde met haar ontwerp 170 duizend euro op voor het goede doel. Daniëlle wil daar dit jaar overheen gaan.

Vanuit haar woonplaats Beverly Hills licht Daniëlle toe dat het ontwerp haar weinig moeite kostte. "Ik hoefde niet lang te zoeken, dit is gewoon een makkelijk ontwerp. Er zit een knoopje in, dus het past om iedere pols. Ik heb er een wishbone aangehangen, die staat voor geluk en de wens dat we in de toekomst niet meer dood hoeven te gaan aan borstkanker."

De opbrengst van de verkoop gaat naar KWF Kankerbestrijding, dat het geld gebruikt om het onderzoek naar borstkanker uit te breiden. "Alleen door middel van onderzoek kunnen we erachter komen wat het nu precies is en hoe we deze vreselijke ziekte kunnen aanvallen", licht Daniëlle Oerlemans - Overgaag toe. "Daar is veel geld voor nodig." Er zijn al honderdduizend bandjes verkocht, maar de ontwerpster is nog niet tevreden en hoopt op een miljoen verkochte exemplaren.